یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
ط

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: زحمات محتشم در شعر آیینی پیرامون ۱۴ معصوم و آموزه‌های دینی مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، ویژه ‌برنامه گرامی‌داشت کمال‌الدین محتشم کاشانی همراه با پاسداشت روز شعر و ادبیات فارسی ظهر امروز در جوار مقبره محتشم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در این مراسم، حکمت، موعظه و جدال حسنه را سه روش دعوت به سوی خدا بر اساس آیات قرآن عنوان کرد و اظهار داشت: در حقیقت اگر پیام حقی را می‌خواهیم به دیگری برسانیم، باید پیام در یکی از سه قالب ارائه شود تا گیرنده آن را به‌درستی درک کند، حتی اگر نپذیرد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه مانند پیامبراکرم(ص) شاعر می‌تواند داعی الی الله باشد، خاطرنشان کرد: بعضی از اشعار حکمت، موعظه حسنه و بعضی تبلیغات حسنه می‌باشد.

وی تصریح کرد: زحمات محتشم در شعر آیینی پیرامون ۱۴ معصوم و آموزه‌های دینی مشهود است.

عضوخبرگان رهبری، با بیان اینکه بعضی عقیده دارند در شهر آیینی شاعر باید دین را متبلور کند، ابراز کرد: محتشم این افتخار را داشت که به دستور پیامبر اکرم(ص) در بالای منبر مطلبی پیرامون امام حسین(ع) بخواند.

ادای احترام با شاخه گل بر مزار محتشم، مرثیه سرایی ذاکرین هل بیت(ع)، اجرای سرود، شعرخوانی، سخنرانی در باب شناخت محتشم توسط مدرس زاده، تجلیل از خادمین مقبره محتشم، رونمایی از پوستر جایزه ادبی محتشم و کتاب رد پای اشک از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام. /
زحمات محتشم در شعر آیینی مشهود است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha